Selleks aastaks on koolinoorte arhitektuurikonkurss läbi. Täname veelkord kõiki osalejaid toredate mõtete ja arvamuste eest!

Konkursi eesmärk oli anda noortele võimalus visualiseerida oma unistuste koolihoovi tuues välja neid tegevusi ja võimalusi, mis looksid sobiva koha nii koolitundide pidamiseks kui ka vaba aja veetmiseks. Põhikooli töödest tuli välja erinevaid probleemkohti praegustes koolihoovides ja koolielus üldisemalt, kuid samas pakuti ka palju vahvaid lahendusi – peenramaa, laut, purskkaevud ja istumiskohad, matkarajad, pliiatsipuu, betoonist värvilised loomad.

Põhikooli auhinnatud tööd:

I koht:MAAELU“  – Heneliis Notton (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo)

II koht:TALVINE“ – Katariina Visnap (Viljandi Huvikool, juhendaja Merike Kiivit)

III koht:MUGAVUS3“ – Katarin Mägi (Gustav Adolfi Gümnaasium, juhendaja Nele Raat)

Äramärgitud tööd: „PILVEKOOL“ – Shara Arus jaÖÖKOOL“ – Eliise Kristiina Altmäe, Jasper Laur (Tallinna 32. Keskkool, juhendaja Leeve Eero), MERAKI“ – Seliina Raivo (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo) ja KOOLIPAPA“ – Hans Erik Puhk koos abilistega (Tallinna Kanutiaia Noortemaja, juhendaja Aili Vahtrapuu).

 

Gümnaasiumi töödes pöörati rohkem tähelepanu teemadele nagu turvalisus, mitmekülgsus, kaasamine, õpilastele liikumis- ja lõõgastumisvõimaluste loomine. Gümnaasiumi auhinnatud tööd:

I koht:DIY“ – Ingrid Tamm, Meril Liis Kütt (Tallinna Prantsuse Lütseum)

II koht:EESTIMAINE KOOLIHOOV“ – Marleen Helimets, Merris Kivisoo (Suure-Jaani Gümnaasium, juhendaja Reeda Sadam)

III koht:VERITASERUM“ – Joosep Nahkor (Saue Gümnaasium, juhendaja Ave Kongo)

Äramärgitud tööd: TERVISLIK ÕU“ – Jekaterina Fedotova (Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium, juhendaja Annike Soodla), LOODUSESSE!“ – Saara Lotta Linno (Tartu Waldorfgümnaasium, juhendaja Ivo Kajak).

Žürii liige Peeter-Eerik Ots võtab tulemused kokku järgmiselt: oli väga häid lahendusi, mis ka hinnatute hulka kokkuvõttes ei mahtunud, aga võiksid oma lihtsuse, leidlikkuse ja rahalises mõttes teostatavusega kasvõi hommepäev teoks saada. Teiselt poolt oli palju töid kuidagi väga täiskasvanud ja vastutustundlikud. Oli põhjalikku analüüsi, arvestatavaid küsitlusi ja üliarukaid kontseptsioone, mida ilmselt paljude tänaste koolihoovide rajamise juures tehtud ei ole. Suur osavõtt ja hea tase on rõõmustav märk, et järgmised põlvkonnad tahavad ja oskavad ümbritseva ruumi osas rohkem kaasa rääkida ja seda ei tohiks planeerijad eirata.

Lennukat unistamist ja kohtumiseni järgmisel aastal!